Søkemotor – synlighet

Home » Søkemotor – synlighet

Google-Partner2

Plan Media er sertifisert Google Partner

Søkemotoroptimalisering (SEO):

SEO handler om å skaffe trafikk fra søkemotorene. Dette er en innsats som er både viktig og særdeles lønnsom, da søkemotorer står for ekstremt mye trafikk inn til norske nettsteder.

Snittet for fordeling av trafikk er at ca 70% av klikkene på en søketreff-side går til det organiske søketreffet, altså de oppføringene som er gratis. Dette er altså ikke bare det billigste stedet å ha en oppføring, men også det mest effektive. Saken er imidlertid at en god rangering i det ekte søketreffet på Google og andre søkemotorer kan du ikke betale for. Det må du fortjene, gjennom å faktisk ha nyttig informasjon om det emnet brukeren søker etter.

Google Display

Du kan bruke innholdsmålretting i Google Display-nettverk for å henvise annonsekampanjen til spesifikke sider som er tematisk relevante til annonsemeddelelsen. Når du bruker innholdsmålretting finner vi samsvar mellom de spesifikke søkeordene dine og relevante sider på Internett. På denne måten kan vi koble budskapet ditt til kunder som leser og blar gjennom beslektet innhold, og som sannsynligvis er interessert i produktene eller tjenestene dine.

Google AdWords

Google Adwords er en billig og effektiv måte å markedsføre seg på. Man betaler kun for de som velger å klikke på din annonse. Dette betyr at man enkelt får en oversikt hvor mye du bruker på din annonsering i Google. Du betaler kun for den effekten du får. Det som er vanlig er at man setter opp et budsjett over hvor mye du vil bruke hver dag, uke eller mnd. (kostnadskontroll). Du kan spisse din annonsering mot potensielle kunder, fylker, byer eller tettsteder.

Google Maps

Google Places er lokalsøket til Google. Her legger vi ut informasjontekster, bransjer/kategorier, åpningstider, betalingsmåter, parkeringsmuligheter, bilder og videoer for alle våre kunder. Dette kan godt sammenlignes med oppføringer man har i Gulesider.no og/eller 1881.no.

Google product listing Ads

Product Listing Ads eller produktoppføringsannonser som det heter på norsk, har eksistert en god stund i det store utland og endelig er det kommet til Norge til glede for alle som driver en nettbutikk.

I tilegg til vanlige tekstannonser kan du nå vise frem produktbilder, pris og annen detaljert produktinformasjon i selve annonsen. Annonsene vil i første omgang bli plassert på høyre side av søkeresultatet, ovenfor tekstannonsene. Søker du for eksempel Nike joggesko, kan det skje at produktoppføringsannonsene vil komme på høyre side. Selger du Nike joggesko i din nettbutikk har du dermed muligheten til å nå potensielle kunder med både bilde av dine produkter og pris.

YouTube

Dette er verdens største nettsted for opplastning, visning og deling av videoer. På denne videokanalen kan alle dele videoer og musikk. Du kan opprette en egen bruker og legge ut egne videoer og få kommentarer og såkalte «likes» på det du legger ut. Del videoene på Facebook eller med venner via mail osv.

Kontakt oss på post@planmedia.no for mer informasjon.