Sosiale medier

Home » Sosiale medier

Twitter LinkedIn Facebook

Stor trafikk, presise målgrupper og betaling per klikk

Sosiale medier er betegnelsen for nettsteder der brukerne selv skaper innholdet og kommuniserer med hverandre. De mest kjente er Facebook, Twitter og LinkedIn. Stor trafikk, presise målgrupper og betaling per klikk gjør sosiale medier til en lønnsom annonsekanal. I de sosiale mediene har man en unik mulighet til å rette annonsene mot meget spesifikke målgrupper.

Dette er mulig fordi flere av de sosiale mediene sitter på en rekke demografiske data om brukerne. Slik sørger du for at annonsekronene brukes mest mulig effektivt. Vi optimaliserer din annonsekampanje til ønsket kanal og sørger for at du får godt utbytte av investeringen.

Annonsene i de sosiale mediene er stort sett tekstannonser, med begrenset mengde tekst. På Facebook og LinkedIn har man også mulighet for å bruke bilde.

Prisen på annonsering i de sosiale mediene er ofte vanskelig å fastslå fordi kjøpet består av en budgivningsprosess. Ønsker du et tilbud, så kontakt oss og vi vil lage en tilpasset pakke for ditt behov. Disse pakkeløsningene inneholder følgende:

  • Formidling og produksjon av annonse, rettet mot ønsket målgruppe
  • Annonsen vises i et gitt tidsrom med en frekvens på en visning per person
  • Rapport over antall visninger o.l.

Ønsker dere å bestille en annonse trenger vi følgende informasjon:

  • Ønsket medie/plattform, f.eks. Facebook eller LinkedIn
  • Tittel og annonsetekst, bestående av hhv. 25 og maks 90 tegn
  • Adresse til ønsket nettside
  • Bilde eller logo

Ønsker du informasjon om andre plattformer eller råd om hvor du bør annonsere, kan vi hjelpe deg med dette.

Kontakt oss på post@planmedia.no for mer informasjon.